Informacje ogólne

Serwis EDUKACJA ONLINE umożliwia wykupienie okresowego dostępu do umieszczonych w nim materiałów edukacyjnych.

Użytkownik dokonuje wyboru i zakupu materiałów poprzez stronę internetową. Natomiast do zarządzania zakupionymi plikami (np. pobierania oraz korzystania z nich) służy darmowy program, zwany dalej aplikacją klienta, którą należy pobrać ze strony (przycisk 'Pobierz' widoczny w górnym menu serwisu).

Aby korzystać z serwisu, trzeba się zarejestrować. W tym celu należy kliknąć 'Zarejestruj się' w oknie logowania z prawej strony witryny. Każdy użytkownik podczas rejestracji wybiera  własny login i hasło. Po rejestracji na wskazany przez niego adres e-mail wysyłana jest prośba o aktywację konta. Aby to uczynić, należy kliknąć w podany w treści wiadomości link. W tym momencie konto zostanie aktywowane. Do zalogowania się w serwisie (a także w aplikacji klienta) należy posłużyć się wybranym loginem i hasłem.

 

Obsługa serwisu www

Wybór i zakup materiałów

Materiały zostały podzielone na dziewięć działów tematycznych widocznych w lewym menu serwisu. Po wybraniu działu pojawia się krótka charakterystyka materiałów w nim umieszczonych oraz dostępne materiały demonstracyjne. Aby zapoznać się z nimi, należy postępować tak samo jak z materiałami płatnymi (patrz dalszy ciąg instrukcji), przy czym po sfinalizowaniu transakcji nastąpi automatyczna bezpłatna aktywacja. By zobaczyć wszystkie dostępne materiały, należy określić przedmiot oraz poziom kształcenia. Wyświetlą się tytuły w kolejności alfabetycznej. Odszukanie poszukiwanej pozycji ułatwia filtr segregujący je według epok i zagadnień. Można posłużyć się także wyszukiwarką lub INDEKSEM (materiały dostępne w serwisie zostały skojarzone z wieloma hasłami).

W lewym menu widoczny jest także dział 'Zestawy materiałów edukacyjnych'. Zawiera on propozycje pakietów (opracowań, analiz, testów, pełnego dostępu do serwisu). Jest to opcja bardziej ekonomiczna niż zakup pojedynczych plików.

Niektóre pliki są dostępne na stałe lub nieodpłatnie jako materiały demonstracyjne.

SYSTEM ABONAMENTOWY. Pozwala na wykupienie dostępu na 14 dni (dla pojedynczych materiałów) oraz 14 lub 90 lub 365 dni (dla zestawów). Jeśli zestaw zostanie uzupełniony w serwisie o jakiekolwiek nowe materiały, każdy użytkownik, który będzie miał w tym czasie aktywny dostęp do tego zestawu, uzyska automatyczną aktualizację swoich zasobów, a o zmianach zostanie powiadomiony przez e-mail.

DOSTĘP WIELOSTANOWISKOWY. Umożliwia wykupienie dostępu do wszystkich zasobów serwisu na okres 365 dni w wersji online lub do druku na wybraną przez użytkownika liczbę stanowisk. Opłata jest pobierana według poniższego cennika:


Liczba stanowisk

Cena netto za 1 stanowisko z ograniczonymi prawami do druku

Cena netto za 1 stanowisko z pełnymi prawami do druku

2-5

80 zł

120 zł

6-10

70 zł

105 zł

11-20

60 zł

90 zł

21 i więcej

50 zł

75 zł

Wykupienie tego typu dostępu ma charakter niezautomatyzowany. Aby skorzystać z tej oferty, należy wysłać wiadomość e-mail pod adres edukacjaonline@stentor.com.pl. W treści wiadomości należy podać typ dostępu (online lub do druku), liczbę stanowisk dostępowych oraz wymienić wszystkie loginy, którym ma zostać przypisany dostęp do serwisu (użytkownik powinien uprzednio założyć w serwisie EDUKACJA ONLINE tyle kont, ile dostępów planuje wykorzystać), a także dane osoby/instytucji, na którą ma zostać wystawiona faktura oraz adres do wysłania faktury. Dostęp zostanie aktywowany wszystkim wskazanym użytkownikom w ciągu 72 godzin od zaksięgowania płatności na koncie. Aby uzyskać więcej informacji o tej formie dostępu, prosimy dzwonić pod numer (22) 544 59 15.

Płatności

Aby dokonać zakupu produktu, należy kliknąć w koszyk przy wybranym materiale i okresie dostępu. Podgląd koszyka jest możliwy po kliknięciu 'Przejdź do koszyka' w oknie 'Koszyk' w prawym menu. By sfinalizować zamówienie, należy kliknąć 'Przejdź do zamówienia', a następnie wybrać rodzaj płatności (przelew, karta). Płatności obsługuje serwis PayU.pl. Należy postępować zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na kolejnych ekranach. Dostęp do materiałów jest aktywowany po zaksięgowaniu wpłaty - zazwyczaj następuje to niezwłocznie po dokonaniu płatności.

 Płatność za dostęp wielostanowiskowy ma charakter niezautomatyzowany. Aby skorzystać z tej oferty, należy wysłać wiadomość e-mail pod adres edukacjaonline@stentor.com.pl.

Obsługa aplikacji klienta

Aplikacja klienta to darmowy program, który użytkownik instaluje na swoim komputerze. Służy on do zarządzania zakupionymi plikami. Po jego uruchomieniu należy zalogować się, używając tych samych loginu i hasła, które służą do logowania w serwisie www. Struktura aplikacji klienta w dużym stopniu przypomina wygląd serwisu www.

W lewym menu znajdują się dwie zakładki: 'Wszystkie pliki' oraz 'Moje pliki'. Pierwsza pozwala przeglądać wszystkie zasoby serwisu (oraz w wypadku decyzji zakupu wybranego produktu przenieść się bezpośrednio na stronę serwisu, by dodać go do koszyka), natomiast w drugiej znajdują się tylko pliki zakupione przez użytkownika, które tu można ściągnąć i uruchomić.

Pobieranie materiałów

W górnym menu znajduje się przycisk 'Centrum pobierania'. Służy on do sprawdzenia, jakie pliki zostały zakupione, ale jeszcze nie pobrane przez użytkownika. Aby zainicjować pobieranie, należy wcisnąć przycisk 'Pobierz'. Po jego zakończeniu należy wcisnąć przycisk 'Uruchom', aby od razu otworzyć plik, albo przycisk 'Ok', aby zakończyć proces pobierania i usunąć plik z listy materiałów do pobrania. Wszystkie kupione i pobrane pliki są przez cały czas dostępne w folderze 'Moje pliki'.

Innym sposobem pobrania zakupionych plików jest skorzystanie z zakładki 'Moje pliki' z lewego menu. Należy tu odnaleźć żądany tytuł, a następnie wcisnąć przycisk 'Pobierz', co spowoduje automatyczne przeniesienie do 'Centrum pobierania' i rozpoczęcie pobierania pliku.

UWAGA! Przy kolejnym korzystaniu z aplikacji nie ma potrzeby ponownego ściągania pobranych już materiałów.

Korzystanie z zakupionych materiałów

Jeśli wybrany materiał został już pobrany i chcemy z niego skorzystać, należy odnaleźć go poprzez zakładkę 'Moje pliki' z lewego menu, a następnie wcisnąć przycisk 'Uruchom'. Plik wyświetli się wtedy w wewnętrznej przeglądarce aplikacji klienta. Jej obsługa jest łatwa i intuicyjna.

Do prawidłowego wyświetlania materiałów należy także mieć zainstalowaną przeglądarkę Adobe Reader 8.0.

Logowanie
Zarejestruj się »Zapomniałeś hasła?
Koszyk
Korzystanie z koszyka wymaga zalogowania.
PayU - Bezpieczne płatności internetowe
© Copyright 2007 Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Created by AWR FINE.pl